Βρίσκεστε εδώ:Αρχική>>Υγεία>>Άσκηση και σύγχρονος τρόπος ζωής
ikteo limnou
Άσκηση και σύγχρονος τρόπος ζωής
14.01.2017 | 10:25

Άσκηση και σύγχρονος τρόπος ζωής

Συντάκτης:  Παναγιώτης Σκαπέτης
Κατηγορία: Υγεία

Γράφει η Καλαθά Άννα-Δέσποινα
Πτυχιούχος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Α.Π.Θ

Είναι γνωστό πια πως διανύουμε τον αιώνα της αδράνειας. Πλέον η υποκινητικότητα αντιμετωπίζεται ως σύνδρομο. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας επιτάσσει στην ακινητοποίηση. Αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς «τροποποιήσιμους» παράγοντες κινδύνου εκδήλωσης χρόνιων παθήσεων.

Όλοι γνωρίζουμε πως η άσκηση κάνει καλό. Γνωρίζουμε όμως γιατί;
Η σωστή και συστηματική άσκηση έχει διαπιστωθεί ότι προασπίζει αποτελεσματικά τα συστήματα του οργανισμού από την εμφάνιση διαταραχών.
Η διατήρηση του οργανισμού σε καλή λειτουργία αποτελεί πρωταρχικό μέλημα για τον άνθρωπο ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας και επιπέδου Φυσικής Κατάστασης.
Θέλετε να μάθετε τους βασικότερους λόγους για να παρακινηθείτε ώστε να είστε υγιείς και ευτυχισμένοι; Διαβάστε παρακάτω:

Οφέλη Φυσικής Δραστηριότητας
Η άσκηση προλαμβάνει και καταπολεμά καρδιαγγειακές παθήσεις. Βελτίωση Καρδιαγγειακού συστήματος μείωση Καρδιακής Συχνότητας Ηρεμίας, διατήρηση σε φυσιολογικά επίπεδα αρτηριακής πίεσης και λιπιδαιμικού προφίλ (“καλή” χοληστερίνη (HDL) και μείωση “κακής” χοληστερίνης (LDL)).
Αναπνευστικά προβλήματα και αντοχή. Βελτίωση Αναπνευστικού συστήματος
Δυσκαμψία. Βελτίωση της ευκαμψίας. Αύξηση εύρους κίνησης των αρθρώσεων.
Μείωση Παχυσαρκίας. Μειώνει μεταβολικά σύνδρομα όπως ο διαβήτης ευνοεί τον μεταβολισμό της γλυκόζης και αυξάνει τη δράση της ινσουλίνης
Σου φτιάχνει τη διάθεση. Στρεσάρεστε με την καθημερινότητα; Ασκηθείτε ή πάτε ένα περίπατο ή χορέψτε. Με τη φυσική δραστηριότητα εκκρίνονται ορμόνες που βοηθάνε να νιώσουμε Ψυχική ευεξία.
Καλύτερη ποιότητα ζωής. Αυξάνουμε την αυτοεκτίμησή μας. Άτομα μεγάλης ηλικίας που είναι δραστήρια μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται.
Φορτίστε τις “μπαταρίες” σας!!! Κουράζεστε όταν σηκώνετε τα ψώνια ή όταν κάνετε τις δουλειές του σπιτιού; Η ορθή φυσική δραστηριότητα αυξάνει την δύναμη και την αντοχή. Μεταφέροντας οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία στους ιστούς η απόδοση της καρδιάς και των πνευμόνων βελτιώνεται.
Υποφέρετε από αϋπνίες; Ασκηθείτε! Θα σας βοηθήσει να νυστάξετε και να πέσετε σε βαθύ ύπνο. Προσοχή! Η άσκηση λίγο πριν την ώρα του ύπνου μπορεί να προκαλέσει αντίθετα αποτελέσματα!
Κοινωνικοποιηθείτε και διασκεδάστε! Παίξτε παιχνίδια με φίλους, τα παιδιά σας. Χορέψτε. Βγείτε έξω για ένα περίπατο. Ξυπνήστε το παιδί μέσα σας!
Δεν έχετε χρόνο για τα παιδιά σας; Δημιουργήστε παιχνίδια με τις «αγγαρείες» του σπιτιού. Προσποιηθείτε πως εισβάλλουν στην γη «σκονοζούζουνα» και είναι στο χέρι του «Κάπτεν»…(όνομα παιδιού) να τα πιάσει με την σούπερ σκούπα. Θα σώσει τα παιχνίδια απ’ την «σκονοβροχή» φυγαδεύοντας τα στο καλάθι «κρησφύγετο».
Δυναμώστε. Ανάπτυξη Μυοσκελετικού συστήματος αύξηση μυικής μάζας, αύξηση οστικής πυκνότητας, ισορροπία, πρόληψη και θεραπεία παθήσεων όπως σκολίωση, κύφωση, βλαισσοποδία, αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία, Μείωση πτώσεων, αύξηση μεταβολισμού κτλ.
Καταπολέμηση Καρκίνου. Μείωση κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες και καρκίνο του προστάτη στους άντρες.
Ορθοσωμία. Εκπαίδευση στην σωστή στάση σώματος και έλεγχο των κινήσεων (λεπτή Και αδρή κινητικότητα)

Προτάσεις
Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να περιλαμβάνει προγραμματισμένη εκγύμναση, παιχνίδι, χορό, κολύμπι, περίπατο κτλ.
Για να προάγουμε καρδιοαναπνευστική αντοχή, ισορροπημένη δύναμη στους μυς, δύναμη στα οστά, ευλυγισία, αντοχή στη δύναμη, συντονισμό κινήσεων, να αυξήσουμε τον μεταβολισμό μας, να μειώσουμε το στρες πρέπει να ακολουθήσουμε τις παρακάτω οδηγίες:
• Άσκηση μέτριας έντασης. Αν έχετε την δυνατότητα χρησιμοποιήστε καρδιοσυχνόμετρο.
• >3-5 φορές την εβδομάδα
• Διάρκεια άσκησης ~60’
• Αερόβια: Τρέξιμο, σχοινάκι, περίπατο, χορό κτλ.
• Αναερόβια: με εξωτερικές αντιστάσεις, ασκήσεις με το βάρος του σώματος (προσοχή στις ισομετρικές στα άτομα με υψηλή πίεση). Ενεργοποιήστε κυρίως μεγάλες μυϊκές ομάδες. Τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.
• Διατατικές ασκήσεις, ασκήσεις κινητικότητας και ισορροπίας
• Προθέρμανση/ Αποθεραπεία

«Πάν μέτρον άριστον»
Μην υπερβάλλετε γιατί σύντομα θα κουραστείτε και αυξάνετε τις πιθανότητες εμφάνισης κακώσεων , σύνδρομο υπερπροπόνησης και ρουτίνας. Ξεκινήστε σταδιακά με στόχο να γίνει τρόπος ζωής και θα ανταμειφθείτε από την απόδοσή σας! «Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα».
Μην ξεχνάτε η άσκηση είναι εκπαίδευση του πνεύματος και του σώματος στη ζωή. Τίποτα δεν είναι αδύνατο. Η άσκηση δεν έχει περιορισμό ηλικίας, φύλου, βάρους, παθήσεων!
Πριν την έναρξη οποιασδήποτε φυσικής δραστηριότητας συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας ιατρό και τον γυμναστή σας για να σας δώσουν εξατομικευμένες οδηγίες.

Δεν είναι στόχος μας η τελειότητα, αλλά η προοδευτικότητα!

Καλαθά Άννα-Δέσποινα
Πτυχιούχος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Α.Π.Θ
Ειδική Φυσική Αγωγή & Θεραπευτική Γυμναστική
Crossfit Trainer
Crossfit Kids
Pilates Instructor

Ακολουθήστε το limnosfm100.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Μοιραστείτε το

charitakis banner

 

gunaika banner new

youtube channel

Πώς χαρακτηρίζετε τους χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης στο θέμα των Ελλήνων στρατιωτικών που κρατούνται στην Τουρκία;

Θετικούς(8.5%)
Αρνητικούς(80.9%)
Δεν ξέρω / Δεν απαντώ(10.6%)
Συνολικές ψήφοι: 47
Η ψηφοφορία για αυτό το δημοψήφισμα έχει λήξει ενεργό: Απριλίου 27, 2018