Βρίσκεστε εδώ:Αρχική>>Υγεία>>5 τρόποι αντιμετώπισης της αυτό-αμφισβήτησης
ikteo limnou
5 τρόποι αντιμετώπισης της αυτό-αμφισβήτησης
13.11.2015 | 18:39

5 τρόποι αντιμετώπισης της αυτό-αμφισβήτησης

Συντάκτης:  FM 100 Newsroom
Κατηγορία: Υγεία

Γράφει η Φανή Λούγκλου
ΜΑ Κλινική Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος

Η ανασφάλεια σκοτώνει περισσότερα όνειρα από’ ότι η έλλειψη ταλέντου.  Απόψεις όπως «δεν θα πάρω ποτέ προαγωγή» ή «δεν μπορώ να συναγωνιστώ με τους άλλους συναδέλφους» μετατρέπουν την αυτό-αμφισβήτηση σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Όλοι κάποια στιγμή έχουμε νιώσει ανασφάλεια.  Το κλειδί είναι να μην την αφήσουμε να μας αποτρέψει από το να πετύχουμε τους στόχους μας. Να πως μπορούμε να περιορίσουμε την αμφισβήτηση προς τον εαυτό μας:

  1. Αποδεχόμαστε την ύπαρξη μικρής ανασφάλειας: Δεν θα πρέπει να ανησυχούμε αν νιώθουμε λίγο ανασφαλείς, γιατί αυτό μπορεί να βοηθήσει την επίδοσή μας.  Έρευνες έχουν δείξει ότι άτομα που ένιωθα λίγη αυτο0αμισβήτηση είχαν καλύτερες επιδόσεις από άλλους που ήταν απόλυτα σίγουροι για τις ικανότητές τους.  Άρα, αντί να ξοδεύουμε ενέργεια ανησυχώντας μήπως η αυτό-αμφισβήτησή μας είναι σημάδι από το σύμπαν ότι θα αποτύχουμε, ας αναγνωρίσουμε ότι μπορεί να μας βοηθήσει.  Ίσως προσπαθήσουμε περισσότερο, όταν ξέρουμε ότι υπάρχει μια πιθανότητα τα πράγματα να μην πάνε και τόσο καλά. Λίγη ανασφάλεια, εντείνει τις προσπάθειές μας.
  2. Διερευνούμε τις αποδείξεις που στηρίζουν τις σκέψεις μας: Όταν αισθανόμαστε έντονη αυτό-αμφισβήτηση, ας κοιτάξουμε να βρούμε πόσο δίκιο έχουμε.  Ρωτάμε «τι αποδείξεις έχω ότι δεν μπορώ να πετύχω το στόχο μου;» και «τι αποδείξεις έχω ότι μπορώ να τον πετύχω;».  Βοηθά πολύ να τα γράψουμε σε ένα χαρτί και να το διαβάζουμε κάθε φορά που εμφανίζεται η ανασφάλεια.
  3. Σκεφτόμαστε το χειρότερο σενάριο: Η αυτό-αμφισβήτηση πηγάζει από προβλέψεις όπως «θα τα κάνω θάλασσα».  Όταν πιάνουμε τον εαυτό μας να προβλέπει ότι τα πράγματα δεν θα πάνε καλά, ας ρωτήσουμε ποιο είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί.  Αν κάνουμε λάθος, θα είναι τόσο τρομακτικό;
  4. Ελέγχουμε τα συναισθήματά μας: Τα συναισθήματά μας παίζουν σημαντικό ρόλο στο πώς σκεφτόμαστε και πώς συμπεριφερόμαστε.  Το άγχος δημιουργεί αμφιβολία και αμφισβήτηση και μειώνει την επίδοσή μας, εκτός αν μάθουμε να ελέγχουμε το πώς νιώθουμε. Είναι καλό να προσέξουμε με ποιο τρόπο τα συναισθήματά μας επηρεάζουν τις επιλογές μας.  Είναι άδικο να αφήσουμε μια σύντομη στιγμή αρνητικής διάθεσης να μας αποτρέψει από το στόχο και να μας κάνει να παραιτηθούμε.
  5. Επικεντρωνόμαστε στην τωρινή μας επίδοση: Ό,τι είναι αυτό που χρειάζεται να κάνουμε, η σκέψη ότι θα ντροπιαστούμε μας αποσπά από αυτό που κάνουμε.  Έτσι, αντί να σκεφτόμαστε τι θα γίνει πιο κάτω, ας μείνουμε συγκεντρωμένοι σε αυτό που συμβαίνει και σε αυτό που χρειάζεται να κάνουμε τώρα.

Πριν ξεκινήσουμε κάτι για το οποίο δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι, ας σκεφτούμε ότι θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε και ότι δεν είναι ανάγκη να κυνηγήσουμε την τελειότητα.

Ακολουθήστε το limnosfm100.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Μοιραστείτε το

charitakis banner

 

gunaika banner new

youtube channel

Πώς χαρακτηρίζετε τους χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης στο θέμα των Ελλήνων στρατιωτικών που κρατούνται στην Τουρκία;

Θετικούς(8.5%)
Αρνητικούς(80.9%)
Δεν ξέρω / Δεν απαντώ(10.6%)
Συνολικές ψήφοι: 47
Η ψηφοφορία για αυτό το δημοψήφισμα έχει λήξει ενεργό: Απριλίου 27, 2018